Immersion Games coraz bliżej debiutu na NewConnect
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdziła Dokument Informacyjny Immersion Games i podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji spółki do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. W dniu debiutu do obrotu trafi 100 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A oraz 420 000 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 1,00 PLN każda akcja. Spółka zależna Immersion VR czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. W procesie dołączenia Immersion Games do rynku NewConnect wspiera ją Navigator Capital.
– GPW w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji Immersion Games do obrotu na rynku NewConnect. Liczymy, że debiut nastąpi w najbliższych dniach – informuje Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games. – Dołączenie do grona spółek publicznych to realizacja kolejnego z naszych kluczowych celów na ten rok. Poprzedni cel zakładał premierę naszej autorskiej produkcji Disc Ninja. Gra zadebiutowała w sklepie Oculus 5 sierpnia – dodaje Bartosz Rosłoński.
Disc Ninja to gra w wirtualnego Dysk Golfa, który został osadzony w estetyce feudalnej Japonii. W grze użytkownicy mogą pokonywać kilkanaście przyciągających oko rozbudowanych tras, jakich sympatycy tego popularnego sportu nie znajdą nigdzie indziej. Rozgrywka oferuje dużą grywalność, poprzez zabawę na 15 zróżnicowanych mapach i w ramach dwóch trybów. Bawić można się w pojedynkę lub ze znajomymi, gra wspiera multiplayer do 4 graczy na jednej planszy. Twórcy gry planują jej uaktualnienia, szczegóły pierwszego spółka zdradzi niebawem. Znajdzie się w nim m.in. nowy tryb gry oparty na koncepcji wyścigu, gdzie nie liczy się liczba rzutów, a dotarcie do celu dobrze jakby odbyło się w jak najkrótszym czasie. Spółka zaplanowała również udogodnienia dla użytkowników, w tym dodanie ustawień ułatwiających organizację mini-turniejów.
Immersion Games pracuje również nad kontynuacją przygodowej serii Extreme Escape
To interaktywne przygody inspirowane prawdziwymi historiami przetrwania w ekstremalnych sytuacjach. – Celem projektu jest przeniesienie gracza w sytuacje niczym rodem ze scen z filmów akcji i dreszczowców. Tytuł VR będzie łączył w sobie elementy survivalu z łamigłówkami znanymi z popularnych escape room’ ów. – mówi prezes zarządu Immersion Games.
Środki na realizację bieżących projektów studia pochodzą z przeprowadzonych pod koniec 2020 r. prywatnych emisji akcji Immersion Games. Wówczas spółka pozyskała od inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych łącznie 4,5 mln zł.
Model biznesowy Immersion Games zakłada tworzenie autorskich gier, które docelowo będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałych platformach Virtual Reality: Steam, Oculus Store i Viveport. Spółka nie wyklucza poszerzenia platform o nowe kanały dystrybucji. – Chcemy dostarczać graczom wrażenia zgodne z ich oczekiwaniami. Wzorujemy się i czerpiemy dużo inspiracji od naszej spółki matki – Immersion VR, która obecnie jest jednym z najlepszych studiów VR/AR na świecie. – komentuje Bartosz Rosłoński.
W czerwcu br. aplikacja MISSION TO MARS AR od Immersion VR, znalazła się w gronie triumfatorów 100. edycji konkursu ADC Awards, w którym została wyróżniona w kategorii Interactive. Wcześniej ta kosmiczna aplikacja otrzymała nominacje do prestiżowych nagród Webby Awards oraz Apple Design Awards. MISSION TO MARS AR studio przygotowało we współpracy z NASA. Aplikacja przybliża użytkownikom wiedzę o Marsie, umożliwiając odkrycie jego powierzchni oraz udział w starcie i lądowaniu amerykańskiego łazika Perseverance. Immersion VR niedawno poinformowało także o tym, że stworzyło nową wersję aplikacji ‘Land Cruiser 5 Continents’ dla koncernu Toyota. Rozwiązanie pozwala na przejazd w technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) najnowszym flagowym SUV-em japońskiego producenta – Toyotą Land Cruiser J300, której premiera odbyła się w czerwcu tego roku.