USP w e-commerce: Jak przyciągnąć klientów i zwiększyć konwersje
Panuje powszechne przekonanie, że w internecie można sprzedać wszystko, ale kto spróbował, ten wie, że to mit. Sprzedaż internetowa także potrzebuje reklamy, a każdy produkt swojego USP, czyli wyróżnika, który przyciągnie klientów i pozwoli zostawić konkurencję daleko w tyle. Chcesz sprzedawać więcej? Zobacz, jak wykorzystać do tego celu USP.
USP, czyli twój klucz do sukcesu w sprzedaży
Dobry produkt sprzeda się sam? Być może kiedyś tak było, ale dziś konkurencja na rynku jest ogromna (dzięki internetowi można kupować praktycznie na całym świecie), a wybór tak duży, że bez przebicia się do świadomości klienta nie może być mowy o skutecznej sprzedaży.
Sama reklama to dziś za mało. Nie wystarczy dobra fotografia produktowa opatrzona hasłem „Jesteśmy najlepsi”, bo tak może powiedzieć o sobie każdy. Niska cena także nie jest wabikiem – paradoksalnie może nawet odstraszać, bo tani produkt podświadomie kojarzony jest z niską jakością.
USP, czyli unikalna cecha produktu, będzie więc tym, co go wyróżni na tle konkurencji. W przypadku sprzedaży internetowej USP nie musi dotyczyć stricte produktu – może być elementem sprzedaży – np. dostawa tego samego dnia jest doskonałym magnesem, a przy tym zostawia konkurencję daleko w tyle.
Gdzie można umieścić USP w internecie?
Sam opis produktu, nawet najlepiej skonstruowany, to za mało. Skuteczna reklama wykorzystująca USP powinna pojawić się w wielu miejscach w sieci. Nie muszą być ze sobą powiązane. W szczególności warto zwrócić uwagę na:
– Nagłówki na stronach internetowych. Przeciętny internauta nie czyta, tylko skanuje tekst oczami, szukając interesujących go treści. Wpleciony w akapit USP może przegapić, ale na pewno nie przegapi nagłówka, albo jeszcze lepiej – tytułu. Trzeba tylko zadbać o to, by USP był krótki i jednoznaczny. Nie może to być wielozdaniowy opis, bo nikt go nie zapamięta.
– Temat newslettera – nie wszyscy subskrybenci otwierają newslettery, często usuwają je bez czytania. USP w temacie może być tym jedynym zdaniem, które przeczytają. Warto się postarać, bo skoro osoby te trafiły na listę subskrybentów, to znaczy, że coś ich wcześniej zainteresowało w danym sklepie, może już nawet coś kupili. Tu w grę wchodzi lojalność, chętniej kupujemy w znajomych sklepach niż całkiem obcych.
– Reklamach – jest ich pełno i niespecjalnie je lubimy, jednak nie da się ich całkowicie nie zauważać. Krótka, treściwa i nienachalna reklama może nawet budzić sympatię wśród całej rzeszy tych, które zbyt agresywnie chcą wejść w naszą strefę komfortu.
– Koszyku zakupowym – nawet jeśli klient dokonał już wyboru i włożył produkt do wirtualnego koszyka, nie wahaj się przypomnieć mu, jak dobrą decyzję podjął i dlaczego. Produkt w koszyku nie jest kupiony, klient może się jeszcze rozmyślić, nie pozwól mu na to!
USP a media społecznościowe
Reklama w mediach społecznościowych to dziś jedna z najczęściej spotykanych, a influencer marketing ma coraz większy zasięg. To także dobre miejsce na umieszczenie USP produktu z przekierowaniem do sklepu internetowgo.
I pamiętaj – USP ma być, rzeczowe, konkretne, ale przede wszystkim wpadające w oko i ucho. Tylko wtedy internauta zapamięta twój produkt, a nie sto innych, które także widział danego dnia.