Jak wyposażyć biuro aby było nowoczesne i funkcjonalne?
Nowoczesne biuro musi nie tylko dobrze się prezentować, ale przede wszystkim być funkcjonalne dla pracowników oraz gości. Powinniśmy zwrócić uwagę na dobór odpowiednich mebli, a także innych akcesoriów, które czynią nasze biuro bardziej przyjaznym. Co w szczególności warto zakupić, aranżując przestrzeń biurową?
Meble dla pracowników i dla gości
Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia biura są oczywiście meble. W pierwszej kolejności zwykle wyposażamy w nie pracowników, kupując biurka, szafy czy krzesła. Dobrej jakości biurko musi być przede wszystkim duże, tak aby można było pomieścić na nim wszelkie niezbędne rzeczy. Krzesło natomiast musi być ergonomiczne, dzięki czemu można w lepszy sposób dbać o zdrowie pracowników. Wyposażając biuro, nie możemy zapomnieć o meblach dla gości- krzesłach czy kanapie, na których będą oni mogli poczekać na pracownika bądź właściciela. Dobrze znaleźć osobny pokój, w którym będzie można przyjmować gości. Jest to duże ułatwienie, gdyż mogą oni spokojnie porozmawiać z konkretną osobą, zadać jej pytania i wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
Dystrybutor wody
W każdym biurze bezwzględnie powinien znaleźć się dystrybutor do wody.
Powodów jest kilka, lecz przede wszystkim:
- pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom napoje w porze letniej,
- odpowiednie nawodnienie organizmu znacząco wpływa na koncentrację i efektywność pracowników,
- goście przychodzący do biura często zgłaszają chęć napicia się wody,
- dystrybutor dostarcza świeżą, przefiltrowaną wodę,
- nie ma konieczności kupowania kolejnych opakowań wody w plastikowych butelkach, co pozytywnie wpływa na środowisko naturalne.
Dystrybutor filtrujący przydaje się nie tylko w porze letniej, ale przez cały rok. Dziś zapewnianie pracownikom kawy czy herbaty jest standardem, nie mówiąc już o wodzie.
Klimatyzator i oczyszczacz powietrza
Praca w biurze, w którym brakuje klimatyzacji, jest bardzo uciążliwa zwłaszcza w sezonie letnim. W nagrzanych pomieszczeniach temperatura nierzadko sięga nawet 30 stopni, co nie sprzyja koncentracji i wykonywaniu obowiązków zawodowych. Rozwiązaniem jest oczywiście montaż klimatyzatora, z którego latem może lecieć chłodne powietrze, natomiast zimą może być on wykorzystywany do dogrzewania pomieszczeń. Warto również zakupić do biura oczyszczacz powietrza, dzięki któremu pozbędziemy się pyłów, alergenów i innych zanieczyszczeń. Jest to doskonałe rozwiązanie w zakresie ochrony zdrowia pracowników, gdyż oczyszczacz eliminuje z powietrza także różnego typu chorobotwórcze drobnoustroje.